Retargeting

Retargeting hjälper dig att nå ut till nuvarande kunder, som redan har kännedom om ditt varumärke. Metoden innebär att annonser visas för de som redan har besökt din sida. Detta fenomen är något som du säkerligen redan känner till sedan tidigare men kanske inte varit medveten om hur det faktiskt går till. Annonser från webbutiker som du nyligen har besökt har säkerligen dykt upp och följt dig vidare på sociala medier och andra plattformar.

Påminn dina mottagare genom retargeting.

Hur går då detta egentligen till, och vad behöver du göra för att lyckas? Först och främst behöver du installera en kod på samtliga sidor av din hemsida för att kunna spåra besökare. Därefter kan listor skapas för att sammanställa potentiella kunder. Remarketing annonser kan sedan utformas i Google Ads.

Remarketing är en strategisk metod för påminnelse av produkter som dina mottagare har varit i närheten av att köpa, men där processen inte har slutförts än. Genom små doser av påminnelser ökar möjligheterna till att mottagarna inte kommer kunna glömma produkten och att de faktiskt genomför hela köpprocessen.

Trött på att publicera innehåll som inte ger resultat?

Mer än 70% av B2B-kunder gör egen research innan de kontaktar en tänkbar säljare eller leverantör. Därför är det idag viktigare än någonsin att innehållet i era digitala kanaler och sociala medier visar upp ert företag och erbjudande på bästa sätt.

Oavsett om det gäller en potentiell kund, samarbetspartner eller framtida medarbetare så kan du räkna med att helhetsbilden av er som bolag kommer vara starkt påverkad av er närvaro i digitala kanaler.

Vi hjälper dig att göra ett bra intryck och skapa resultat.

Vill du veta mer om hur du kan öka möjligheterna till försäljning?

Boka ett möte med oss!

Genom att klicka på "Skicka" ger du samtycke till att Engage Agency får spara och använda dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.