Nå fram genom bruset på sociala medier.
Det är högst relevant för företag inom alla branscher att ha en tydlig digital närvaro och bygga egna starka distributionskanaler för att kommunicera med sin målgrupp. Sociala medier konton med hög kvalitet på innehållet bör idag vara lika självklart som att ha en bra hemsida. Utformandet av din innehållsstrategi börjar först och främst med en tydlig målsättning. Vad vill ni uppnå? Öka försäljningen, varumärkeskännedomen, få fler ansökningar till lediga tjänster eller få mer klick till hemsidan under en specifik kampanj?
När detta är spikat gör vi en grundlig omvärldsanalys, där konkurrenter granskas och en tydliga personas definieras. Därefter kan kanalval göras, budget rekommenderas och i samspel med er, delmål (KPI:er) skapas. Genom att lyfta fram de viktigaste värdena som du vill kommunicera om ditt företag, kan en innehållsstrategi skapas efter dina kanalval.
All kommunikation har en koppling till de uppsatta målen och datan följs kontinuerligt upp för att optimera effekten av marknadsinsatserna. Långsiktigt är målet att bygga en stark följarskara som har ett begär efter mer av ditt innehåll, oavsett om det är genom engagerande texter, bilder, podcasts eller videos.