Blogginlägg

Undersökningar visar att artiklar och blogginlägg är de överlägset bästa contentformaten för att förflytta kunden från det första steget i köpresan till det andra. Det vill säga från en medvetande/intresse-fas till en överväga/utvärdera-fas. Anledningen till att bloggar är så framgångsrika är att du enkelt kan visa upp den expertis som finns inom ett givet ämne och på ett personligt sätt låta en av era medarbetare dela sin kompetens, som då dessutom ger läsaren ett värde. Och vad tycker vi om dom som ger oss något värdefullt, utan att be om något i gengäld? Just det.

Om hemsidan är ditt digitala skyltfönster så är bloggen din skyltdocka.

Att ett företags hemsida fungerar som dess digitala skyltfönster är ingen nyhet. Vad du sen presenterar i ditt skyltfönster kommer givetvis avgöra hur intresserad man blir av era produkter eller tjänster. Bloggen kan du se lite som skyltdockan i ert skyltfönster. Ett perfekt sätt att visa upp vad ni kan göra för era kunder på ett sätt som är personligt, inspirerande, utbildande eller underhållande. Vi rekommenderar en mix av innehåll som är utbildande och innehåll som är mer personligt, som även visar vilka ni är "behind the scenes". Hur är det att jobba med er eller vara kund hos er? En blogg är dessutom ett utmärkt verktyg för att förbättra sökordsoptimeringen (SEO:n) och öka trafiken till er hemsida. Låt er blogg kombinera kunskap och känsla och se vad det kan göra för er försäljning!

Nyfiken på vad en professionell blogg kan göra för din digitala marknadsföring?

Kul! Kontakta oss idag så tittar vi på ett upplägg. Våra content managers skapar välproducerat innehåll som väcker engagemang. Hör av dig till oss så berättar vi mer!

Genom att klicka på "Skicka" ger du samtycke till att Engage Agency får spara och använda dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.