Annonsera till en köpstark målgrupp.
Pinterest bygger på flöden av content i form av bilder och videos, som presenteras i olika kategorier och gallerier. Användarna är främst kvinnor mellan 16-55 år, som huvudsakligen använder plattformen för att söka inspiration och att shoppa. Genom att annonsera på Pinterest har du möjlighet att placera dina produkter mitt i flödet av organiska inlägg. Dina annonser når din målgrupp på ett ytterst diskret sätt, då plattformen inte skyltar med annonsmarkeringar i flödet. När de väljer att klicka på din annons hänvisas de till den sida du valt att länka till, t.ex din webbshop eller en säljdrivande kampanjsida.
Pinterest är den ultimata plattformen för företag som är verksamma inom e-handel, då besökarna drivs av köp och aktivt söker efter nya produkter. 98% av användarna svarade i en undersökning 2020 att de testar nya saker som de sett på Pinterest. Tänk på att 80% av användarna besöker Pinterest genom mobilen, sidan du driver trafiken till behöver vara mobilanpassad för bästa användarupplevelse och resultat.
Vill du veta mer om hur du kan marknadsföra dig på Pinterest? Kontakta oss!