Så utvecklade vi Trusts marknadsföring

Bakgrund

Trust Partner har sedan 30 år tillbaka utvecklat och rekryterat ledare. De är konsulter som verkar inom executive search, ledarutveckling och ledningsgruppsutveckling med kunder och kandidateri både offentlig såväl som privat sektor. Den tidigare digitala kommunikationsstrategin behövde utvecklas för att attrahera nya potentiella kunder, kandidater och fortsätta engagera de befintliga kunderna. Ett väletablerat bolag inom sin nisch med en tydlig kommunikativ tonalitet.

Vårt uppdrag

Tillsammans har vi tagit fram en digital innehållsstrategi och för samtliga sociala kanaler. Varje vecka publiceras blogginlägg, artiklar och inlägg i sociala medier med målet att generera leads och öka försäljningen. Innehållet består av en mix av text, video och grafisk design och har spridits genom mailutskick, via sociala medier, på hemsidan och genom företagets blogg.

Resultat

Samarbetet inleddes i början av 2020 med fokus på att generera leads och driva trafik från befintliga kanaler: Linkedin, Facebook, Instagram,  Twitter och mailutskick. Fokus har legat på organisk trafik – inga betalda kampanjer.

Antalet genererade leads ökade 2020 med 267% jämfört med 2019

Organisk trafik till hemsidan ökade med 15% jämfört med föregående period och sessionslängden gick upp 54%

Följare av nyhetsbrevet ökade med 38% under året och öppningsfrekvensen ökade

Antalet följare i sociala medier ökade med 11% under året

Vill du komma igång?

Behöver du hjälp att producera riktigt bra innehåll? Kontakta vår Byråchef Agnes Jarfjord