Att skapa trygga liv för barn med funktionsskillnader


I över 70 år har Mora Park skapat trygga och meningsfulla sammanhang för barn och ungdomar med funktionsskillnader. Idag består organisationen av både boende och skola för barn och varje dag arbetar man för att skapa sammanhang för barnen där de får känna att de duger som de är.

Vårt uppdrag är att tillsammans med HR-chef stärka Mora Park som en attraktiv arbetsgivare och sprida kunskap om det arbetet som görs - både för kommuner, föräldrar och potentiella kollegor. Vi är verksamhetens externa marknadsavdelning och arbetar efter tre tydliga mål: att stärka varumärket externt, att stärka varumärket internt och att få fler människor att bli intresserade av Mora Park som arbetsgivare 

Varför extern marknadsavdelning?

Tillsammans har vi arbetat fram en initiativplan som på ett effektivt sätt ska stärka Mora Parks varumärke både externt såväl som internt. Med ett handplockat marknadsteam används spetskompetens inom alla områden: från strategi till hantering av sociala medier och filminspelningar.

"Engage är vår resurs när det behövs. Vi får en enhetlig kommunikation och design i alla kanaler. En resurs som kan hantera och hjälpa till med helheten - allt från planering till utförande och leverans. Vi kan lägga tiden på det vi är bra på och de tar hand om vår marknadsföring."

- Annica Johansson, HR-chef

 

Vårt uppdrag

  • Marknadsansvar  
  • Content- och kanalstrategi
  • Hantering av sociala medier
  • Hantering av nyhetsbrev
  • Hantering och uppdateringar på karriärsida
  • Hantering och löpande uppdateringar på hemsidan
  • Fotograferingar och filmproduktion
  • Utveckla och implementera nytt intranät
  • Grafisk design

Så är det att jobba med oss

"Vi har byggt upp ett stort förtroende för varandra och Engage har stor förståelse för vår verksamhet. Engage driver vårt marknadsarbete som om de vore vår egen marknadsavdelning. Med tydlig projektledning, tidsplan och flertalet experter inom olika områden kommer Engage in med den expertis vi saknar internt. Tillsammans hittar vi de bästa lösningarna som speglar den bild Mora Park är."

Annica Johansson
HR-chef, Mora Park

Mora Parks marknadsteam

Agnes Jarfjord

Strategisk projektledare

Erika Persson

Kanal- och contentstrategi

Hans-Peter Öhman

Koncept och copy

Louise Madsen

Sociala medier och copy

Amalia Enulf

Visuell kommunikation

Olle Enqvist

Producent och fotograf

Nyfiken på mer?

Är du nyfiken på att veta mer om hur vi hade kunnat hjälpa dig och din marknadsavdelning? Ta kontakt med vår Creative Director så berättar hon mer.