Bakgrund

En bred målgrupp på grund av flera olika affärsområden gjorde det utmanande för mässteamet att hitta ett tydligt språk och en contentplan som skapade värde för publiken. Större organisk räckvidd var viktigt för att få fler besökare, samtidigt som man inte ville nå gemene man. Kommunikationen skulle endast ske med den primära målgruppen –  beslutsfattare inom restaurang- och hotellnäring.

Vårt uppdrag

För att få maximal räckvidd utan en stor budget för digital annonsering tog vi fram ett koncept och en contentplan där innehållet skapades tillsammans med välkända branschprofiler och utställare. Vi valde att sprida innehållet uteslutande i Easyfairs egna kanaler för att minska antalet irrelevanta besökare och skapa högre engagemang i den primära målgruppen.

Vår contentstrategi byggde på de senaste trenderna i branschen och varje kampanj hade en tydlig anknytning till en profil och trend som målgruppen kunde relatera till. Den digitala kampanjen bestod av sex delar, en kombination av video, artiklar och sociala medier mallar i grafisk design som skapade en tydlig röd tråd. Räckvidd skapades genom sociala medier, nyhetsbrev och pressmeddelande.

Effekten blev ökad kundnöjdhet bland utställarna då de ansåg att besökarna hade högre relevans än tidigare, samtidigt ökade det totala antalet besökare.

Videoproduktion skedde på Sjömagasinet i Göteborg med Ulf Wagner och Gustav Trädgårdh, samt på Paul Taylor Lanthandel i Stockholm med Paul Svensson.

"

För mig var det viktigt med en byrå som förstod mina behov och som kunde utveckla och förverkliga mina idéer. Och det har teamet på Engage verkligen gjort. De levererar på mina behov på ett effektivt sätt samtidigt som de är tillgängliga och bra att samarbeta med. Det sparar tid och har fungerat väldigt bra”

- Lisa Zenovon Head of Event, Easyfairs

Vad kostar det att producera video?

Våra kunder blir ofta positivt överraskade! Högkvalitativa videoproduktioner behöver inte längre kosta skjortan. Hör av dig om du vill veta mer eller bolla idéer kring ett filmprojekt.