Extern marknadsavdelning för säkerhetsbolag i framkant

Bakgrund

Corepart hjälper företag över hela Sverige med intelligenta säkerhetslösningar. Kunderna återfinns inom allt ifrån bygg- och anläggningsbranschen till samhällsbyggnad och sportanläggningar. Corepart erbjuder lösningar inom bland annat smart kameraövervakning, larm, passersystem och brandskydd. Sedan 2016 har bolaget växt organiskt från 8 till 21 anställda och ökat omsättningen med över 200%.

"

Den största fördelen med vårt samarbete med Engage är att alla kompetenser finns samlade på ett ställe. Det gör att vi får hjälp med alla delar inom marknad, oavsett om det är tryckt material, digitalt content eller sociala medier. Det värdesätter vi högt. På samma sätt uppskattar vi att någon agerar marknadschef och hjälper oss med hur vi mest effektivt kan positionera oss på marknaden.”

- Jalal Anabtawi VD, Corepart

Utmaning

Corepart har sedan årsskiftet 2020/2021 gjort en storsatsning för att fortsätta sin expansion på den svenska marknaden. I en expansiv fas för ett säljdrivet bolag som Corepart var det viktigt att hitta en partner som både förstår kund- och affärsnyttan, som är kunnig inom försäljning och som kan kommunicera lösningar på komplexa problem. Med en växande organisation, nya affärsområden och ett utökat kunderbjudande fanns det ett stort behov av att utveckla kommunikationen och synas i fler digitala kanaler.

Vårt uppdrag

För Corepart fungerar Engage som en hel marknadsavdelning som hjälper dem att hitta synergier mellan säljavdelningen och marknadsaktiviteterna, att öka varumärkeskännedomen och att generera fler leads. Vi har satt ihop ett marknadsteam bestående av projektledare, content manager, strateg, fotograf och t.f marknadschef för att kunna erbjuda en helhetslösning. Ett mer kostnadseffektivt alternativ än att på egen hand hitta och anställa en person som ensam ska besitta alla de kompetenser och erfarenhet som uppdraget kräver.

"

Arbetet med Engage har förenklat vår vardag, vi behöver inte lägga ner så mycket tid på marknadsföringarbetet annat än att vara med och påverka på strategisk nivå. Dessutom känns det enkelt att resursfördela frågorna vi får ifrån Engage internt. Det ska bli fortsatt spännande att ta del av mätningar för att se vilken skillnad marknadsföringen gör för oss.”

- Jalal Anabtawi VD, Corepart

Lösning

För att hjälpa Corepart nå försäljningsmål och få ett helhetsgrepp kring marknadsföringen, tog vi fram en digital marknadsstrategi och contentplan. Content produceras veckovis för alla digitala kanaler i olika format: fotografering av personal, videoproduktion och videoredigering, artiklar, pressmeddelande, nyhetsbrev, säljmaterial, design av produktblad, SEO-artiklar och nyheter i sociala medier. Vi arbetar löpande med att uppdatera och SEO-optimera hemsidan för att säkerställa lättillgänglig information till både befintliga och nya kunder. I vårt marknadsföringsarbete ingår också att sätta upp digitala kampanjer och digital annonsering i sociala medier.

Behöver du också en partner för digital marknadsföring?

Vi hjälper företagsledare och marknadschefer att genomföra sina idéer. Saknar du tid eller interna resurser? Kontakta vår byråchef Agnes Jarfjord